21.9.2022

Jäsenmatka Mikkelin muistiin(päämaja)

Jäsenmatka Mikkelin Muistiin (Päämaja) oheisen kutsun mukaisesti.

Yhdistys maksaa JÄSENILLE sekä kuljetuksen että omavastuu osuuden.

Samalla kokousedustajamme osallistuu piirin vuosikokoukseen, edustajat valitaan 20.10.2022 syyskokouksessamme.

Jäsenten ilmoittautumiset 19.10.2022 mennessä ehdottomasti minulle ja vain osoitteeseen heikki.pulkkinen@lahitapiola.fi

Minä ilmoitan sitten ryhmänä edelleen, niin tiedämme osallistujamäärän. Mukaan pääsee 50 jäsentä ilmoittautumisjärjestyksessä.

TERVETULOA SUUR-SAVON RESERVIPIIRIEN PAIKALLISYHDISTYSTEN YHTEISEEN TUTUSTUMISKÄYNTIIN SODAN JA RAUHAN KESKUS MUISTIIN

Lauantai 05.11.2022 klo 10.00 alkaen.

Sodan ja rauhan keskus Muisti

Ristimäenkatu 4, 50100 Mikkeli

www.muisti.org

Muisti avoinna 10-17. Ravintola Rauha avoinna 10-15.

Suur-Savon Reserviupseeripiiri ry ja Suur-Savon Reserviläispiiri ry kutsuvat kaikkien paikallisyhdistystensä henkilöjäsenet reservipiirien yhteiseen tutustumiskäyntiin ja vierailuun Sodan ja rauhan keskus Muistiin.

Mikä Muisti on?

Sodan ja rauhan keskus Muisti on tiedekeskus, joka kertoo sodan vaikutuksista ihmisiin ja yhteiskuntaan. Viimeisintä teknologiaa käyttävät näyttelyt vievät sinut sodan kokemuksiin. Muistin toiminta perustuu humanistisissa ja yhteiskuntatieteissä tehtyyn kotimaiseen ja kansainväliseen sodan tutkimukseen. Puolustusvoimien Päämaja on sijainnut Mikkelissä kaikkien itsenäisyyden ajan sotien ajan. Päämajamuseo perustettiin 1970-luvun alussa ja laajennettiin 2001. Päämajamuseo ja Muisti muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden, joiden näyttelyt käsittelevät sodan ja rauhan teemoja sekä sotaa ilmiönä. Muisti kertoo sodasta edistääkseen rauhaa. Muisti on niille, joita sodan historia kiinnostaa, ja erityisesti niille, joita se ei kiinnosta.

Tapahtuman ohjelma

10.00 Muisti avautuu 10.00-17.00 Muisti avoinna

10.00-10.15 Saapuminen ja ilmoittautuminen 10.15-10.30 Muistin tervehdys ja ajankohtaista

10.30-11.30 Muistin asiantuntijan luento 11.30-17.00 Tutustuminen Muistiin ja sen näyttelyihin

10.00-15.00 Ravintola Rauha avoinna 11.30-12.30 Suur-Savon Reserviupseeripiiri ry:n syyskokous

12.30-13.30 Suur-Savon Reserviläispiiri ry:n syyskokous 13.30-14.30 Suur-Savon Reserviupseeripiirin KX-hankkeen (reserviläisdronehanke) esittelytilaisuus

17.00 Muisti sulkeutuu

Suur-Savon Reservipiirien piiritoimisto

suursavon.reservipiirit@gmail.com Puh. 050 534 9876 Reservipiirien sääntömääräiset syyskokoukset

Tutustumispäivän aikana Suur-Savon Reservipiirit pitävät Muistissa myös omat sääntömääräiset syyskokouksensa, joihin osallistuvat reservipiirien paikallisyhdistysten valitsemat viralliset piirikokousedustajat erillisen ohjelman ja aikataulun mukaisesti. Mikäli kokoustilaan mahtuu, myös muut paikallisyhdistysten jäsenet ovat tervetulleita seuraamaan oman reservipiirinsä syyskokousta.

Pääsymaksu

Kukin osallistuja maksaa omavastuuosuuden 10 € Muistin pääsylipun hinnasta Muistiin saavuttaessa ja ilmoittautuessa Muistin lipunmyyntipisteessä. Oma reservipiirisi maksaa puolestasi Muistin ryhmälipun hinnan ja omavastuuosuuteesi välisen erotuksen (6 €) suoraan Muistille. Mikäli sinulla on voimassa oleva Museokortti, pääset sillä sisään maksutta.

Lounas Ravintola Rauhassa klo 11-14

Tapahtumaan ilmoittautumisen yhteydessä voit varata itsellesi lounaan Ravintola Rauhasta (hinta 12,90 €). Lounas valmistetaan ja tarjoillaan vain sen etukäteen tapahtumaan ilmoittautuessa varanneille osallistujille. Maksa varaamasi lounas suoraan ravintolaan lounaalle saapuessasi.

Ilmoittautuminen tapahtumaan 26.10. mennessä

Ilmoittaudu osallistujaksi (valitse sopivin tapa)

Oman reservipiirisi kotisivuilta löytyvän oman tapahtumasivun ohjeiden mukaisesti. Piirien sivut ovat:

SSRUP: www.rul.fi/suursavo

SSRESP: suur-savon-reservilaispiiri.reservilaisliitto.fi